czwartek, 20 listopada 2014

Stopki


Zaczynając swoją przygodę z szyciem nie miałam pojęcia jak różne stopki dostępne są na rynku i jak bardzo mogą one ułatwić życie. Dzisiaj już trochę więcej wiem na ten temat i podzielę się moją skromną wiedzą.

Poniżej mój domowy zestaw stopek, których używam najczęściej i kilka słów o nich:


stopka do ściegu overlokowego - ostatnio moja ulubiona, od kiedy ją mam obszywanie brzegów nie jest już tak irytujące, szczególnie przy cienkich materiałach i podszewkach. Nic się nie zawija, nie roluje - wszystko idzie gładko jako po maśle!



stopka do wszywania zamka - to podstawa, inaczej polegniesz z wszyciem zamka już w przedbiegach - ja przekonałam się o tym dopiero jak ja odkryłam po kilku nieudolnych próbach ze zwykłą stopką :)



stopka do zamka krytego - bez niej nie wszywam zamków krytych, ma ona rowki w które ząbki zamka idealnie wchodzą i wszywanie jest proste i estetyczne - bez zbędnego gimnastykowania się i nerwów :)



 Tutaj stopka "do góry nogami" - na tym zdjęciu lepiej widać "rowki" :-)




stopka do marszczenia -używam a i owszem chociaż czasem jednak marszczenie ręczne musi wejść do akcji - po prostu niektóre materiały nie tak łatwo poddają się jej urokowi..



stopka do robienia dziurek na guziki - fajny gadżet, z którym dziurki na guziki powstają w ekspresowym tempie, a do tego bardzo ładnie wyglądają!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz